| |

Când legea este opțională…

O poveste reală din traficul românesc

Zilele trecute, un coleg din branșa transporturilor a fost oprit în trafic de un echipaj de poliție rutieră, în timp ce transporta 20 de butelii a câte 12 kg de gaz (conținut net). Nimic ieșit din comun, ai zice — un transport legal, desfășurat în limitele reglementărilor ADR. Mai exact, în conformitate cu capitolul 1.1.3.6, transportul era sub limita de 1000 de puncte, deci exceptat de la o serie de obligații mai stricte prevăzute de legislația privind mărfurile periculoase.

Surpriza neplăcută? Agentul constatator habar nu avea de această excepție. Iar ignoranța nu a fost doar frustrantă — a fost și costisitoare. Conducătorul auto a fost amendat cu o sumă între 6000 și 8000 de lei. Practic, a fost sancționat pentru că a respectat legea.

A bunch of money sitting on top of a table

Cum e posibil ca un organ de control, abilitat să aplice sancțiuni în domeniul transportului de mărfuri periculoase, să nu cunoască propriile reglementări pe care trebuie să le verifice? Vorbim despre ADR — o convenție internațională, obligatorie și foarte clar structurată. Orice agent care efectuează controale pe acest segment ar trebui să aibă pregătire temeinică și actualizată.

Este strigător la cer ca, în România anului 2025, șoferii care își fac treaba legal să fie penalizați de autorități care, în loc să se documenteze, aleg să aplice sancțiuni pe principiul “mai bine dau decât să mă complic”.

Cine plătește pentru această eroare? Șoferul. Firma. Timpul pierdut cu contestații. Încrederea în instituții.

Poate că e timpul să cerem mai mult profesionalism din partea celor care ar trebui să ne protejeze, nu să ne încurce.

Calculul punctajului ADR nu a fost niciodată mai sumplu, decât acum!

Folosește aplicația „Calculator ADR”

Calculator 1000 de puncte

Similar Posts

  • |

    Excepție parțială ADR – 1000 puncte

    excepție privind CANTITATEA de mărfuri periculoase TRANSPORTATE odată pe un VEHICUL Majoritatea mărfurilor periculoase în cantități mai mici sau mai mari (20l/kg-333l/kg-1000l/kg-nelimitat l/kg) pot fi transportate exceptate parțial de la prevederile acordului ADR Excepție PARȚIALĂ însemnă că mărfurile periculoase încadrate într-o clasă de marfă periculoasă și alocate numerelor ONU potrivite, pot fi expediate și transportate…

  • | |

    Conferinta BTE – consilierilor de siguranță

    Ziua profesională a consilierilor de siguranță dedicată membrilor asociației consilierilor de siguranță din Ungaria. Conferița a fost organizată în parteneriat cu autoritățile competente: În cadrul unei conferinței dedicate aspectelor de reglementare și control în domeniul transportului de mărfuri periculoase, au fost prezentat concluzii importante și tendințe îngrijorătoare legate de siguranță, reglementări și practici internaționale. Evenimentul…

  • | |

    Rolul Codului IMDG în transportul multimodal

    siguranța între drum și mare Transportul mărfurilor periculoase este una dintre cele mai complexe ramuri ale logisticii moderne. Situația devine și mai delicată atunci când mărfurile sunt transportate atât pe cale rutieră, cât și pe mare – de exemplu, prin feribot sau transport Ro-Ro.În aceste cazuri, simpla respectare a regulilor ADR nu este suficientă: segmentul…

  • | |

    5 greșeli frecvente în transportul mărfurilor periculoase

    Cum să eviți amenzi, întârzieri și riscuri majore în afacerea ta unde vrei să ajungi? Ca transportator sau expeditor, îți dorești ca marfa ta să ajungă la destinație rapid, în siguranță și fără probleme legale. Vrei ca clienții să aibă încredere în tine, să-ți recomande serviciile și să nu pierzi contracte din cauza unor greșeli…

  • CONTROL ADR – Slovenia

    În ultima perioadă tot mai multe telefoane primim în legătură cu „nereguli” constatate de autorităile din Slovenia cu privire la transportul mărfurilor periculoase. Ceea ce este important să cunoaștem în legătură reglementarea și controale în domeniul transporturilor mărfurilor periculoase: Cu toate astea, legislația internă referitoare la controlul și sancționarea neregulilor la transportul mărfurilor periculoase, se…

  • ADR 2025 – Cele mai importante modificări 

    Pentru siguranța transporturilor dar și din motive de evoluții tehnice și tehnologice respectiv informații despre noile produse periculoase și alte modificări necesită modificarea și actualizarea periodică a reglementărilor internaționale privind transportul mărfurilor periculoase Acordul internațional este modificat periodic din doi în doi ani, cu o perioadă de tranzit în vederea pregătirii și aplicării a noilor…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *