| |

Când legea este opțională…

O poveste reală din traficul românesc

Zilele trecute, un coleg din branșa transporturilor a fost oprit în trafic de un echipaj de poliție rutieră, în timp ce transporta 20 de butelii a câte 12 kg de gaz (conținut net). Nimic ieșit din comun, ai zice — un transport legal, desfășurat în limitele reglementărilor ADR. Mai exact, în conformitate cu capitolul 1.1.3.6, transportul era sub limita de 1000 de puncte, deci exceptat de la o serie de obligații mai stricte prevăzute de legislația privind mărfurile periculoase.

Surpriza neplăcută? Agentul constatator habar nu avea de această excepție. Iar ignoranța nu a fost doar frustrantă — a fost și costisitoare. Conducătorul auto a fost amendat cu o sumă între 6000 și 8000 de lei. Practic, a fost sancționat pentru că a respectat legea.

A bunch of money sitting on top of a table

Cum e posibil ca un organ de control, abilitat să aplice sancțiuni în domeniul transportului de mărfuri periculoase, să nu cunoască propriile reglementări pe care trebuie să le verifice? Vorbim despre ADR — o convenție internațională, obligatorie și foarte clar structurată. Orice agent care efectuează controale pe acest segment ar trebui să aibă pregătire temeinică și actualizată.

Este strigător la cer ca, în România anului 2025, șoferii care își fac treaba legal să fie penalizați de autorități care, în loc să se documenteze, aleg să aplice sancțiuni pe principiul “mai bine dau decât să mă complic”.

Cine plătește pentru această eroare? Șoferul. Firma. Timpul pierdut cu contestații. Încrederea în instituții.

Poate că e timpul să cerem mai mult profesionalism din partea celor care ar trebui să ne protejeze, nu să ne încurce.

Calculul punctajului ADR nu a fost niciodată mai sumplu, decât acum!

Folosește aplicația „Calculator ADR”

Calculator 1000 de puncte

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *